Waarom verliefdheid niet oneindig is

De meesten maken het wel mee, je staat op een dag voor de spiegel en hebt geen vlinders meer in je buik als daarvoor. Jij super verbaasd en vol twijfels.
Verliefdheid is maar één van de verschillende fases van de liefde.

Ik leg het je even uit in mijn eigen woorden.
Eerst wordt je verliefd tot over je oren en vindt je je geliefde de beste, de knapste, de leukste, de liefste, kortom de ideale en zie je alles rooskleurig.
Je denkt steeds aan hem, ’s morgens, ’s avonds, àltijd. Je zou het liefst weten wat hij nu denkt, eet, drinkt enz.
HET IS JE HELD EN VERDER WEET JE NIETS MEER.

Dan is er ‘opeens’ dàt gevoel niet meer. De kriebels die verdwenen zijn en de afstand die jullie dan even nemen, wat in feite niet zo slecht is, aangezien jullie dan elkaars positieve en negatieve eigenschappen kunnen ontdekken omdat jullie niet meer in de verliefdheidsfase zijn.
JE ZIET DE FEITEN BETER IN.

Als het goed is, accepteren jullie elkaar zoals jullie zijn en gaan jullie voort met jullie relatie. En als het niet goed is, is het voorbij en gaan jullie allebei jullie eigen weg op of blijven jullie nog op z’n minst bevriend.
TADAAAAM; EINDRESULTAAT. ZO WEET JE OF JULLIE VOOR ELKAAR BESTEMD ZIJN OF NIET ;p

Ik ben dus alles behalve een relatietherapeut maar goed, dit was dan onze les voor vandaag, lieve kindertjes van me, haha.

x

2 Responses to Waarom verliefdheid niet oneindig is

  1. angelionia says:

    Mooi geschreven!
    Gelukkig heb ik hier nog geen last van, al moet verliefdheid heel fijn zijn xd.

  2. Cindy says:

    Ik ken het wel, maar wat ik nu voel is heel fijn en ik hoop dat het nog lang duurt!

Geef een reactie

