DIY: Coco Chanel T-shirt

Afgelopen dagen geniette ik nog even van mijn laatste vakantiedaagjes voor het school weer start :)
In CG! issue 9 (ja, die las ik nu pas, maar ondertussen zit ik de 10 te lezen :p) p.83 zie je ook hoe het moet.
Ik zou het jullie niet aanraden om het op een oude T-shirt te proberen, althans één zonder (beginnend) gepluis.

de mijne was iets té krap gecentreerd,kijk dus vaak of het goed is of niet, als je in het potlood bezig bent // slechte lichtinval + kwaliteit, sorryyy! // WOW wat lijk ik klein! :o

All you’re need:

zwarte textielstift (denk Blokker, Bart Smit..)
witte T-shirt (Hema, Zeeman..)
karton, dik of dun
(grijs) potlood

en extra misschien: inspiratie op google van designerlogo’s! :)

1) Neem de T-shirt, strijk hem eventueel, voor het gemak.

2) Steek het karton in je T-shirt zodat de stift niet doorlekt op de achterkant.
3)
Teken de logo op je T-shirt met een potlood (eerst met potlood!!!)
4)
Omlijn dan stuk voor stuk de elementen van de logo en kleur het dan in.

Eenmaal alles gestift.. (het moet niet netjes zijn!, als je ziet dat het handmade is ziet het er juist leuker uit :)

5) Keer je T-shirt binnenstebuiten en doe er een (ander stuk kan

beter zijn als er veel inkt is gekomen op je karton die er in zat) karton in en strijk je de achterkant van de logo netjes.
6)
Hierna keer je je T-shirt weer buitenstebinnen (euh, normaal dus :p) en steek je weer stuk karton en strijk je de voorkant van de logo. (al is dit niet aangeraden als je nog maar net hebt gestift)

Opgelet! Lees voor het wassen ook hoe je kleding met textielverf moet wassen.

Gosh, wat is de mijne een slecht voorbeeld.
♥♥

2 Responses to DIY: Coco Chanel T-shirt

  1. Gossiptimes says:

    leeeeuk!

  2. lies says:

    Leukk! dat heb ik ookk een keer met een tas gedaan…
    &dankjewel voor al je reacties! zó veel heb ik er nog nooit gehad.. haha.
    even alle terugschrijf dingen:
    over rituals, als ik eerlijk moet izjjn, heb ik hier in de buurt geen rituals winkel, dichtsbij is in rotterdam, 40 km rijden.. maar ik koop veel op het internet! maar over de winkels, meestal lopen ze wel in van die kleding. soms ook in een schort. maar als ik jou was zou ik rituals nemen! het is zo’n fijn merk! het is niet echt goedkoop, maar heel goed! ik zelf heb eigenlijk van alles wat. maarja, dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten.
    ‘xxx lies.

Geef een reactie

