DIY: oorbellen restylen

Wat een geweldig ideetje dat ik kreeg toen ik op vakantie was.. :

oorbellen die je nooit hebt aangedaan/niet (meer) mooi vindt een lakje geven met nagellak!

Ik wil er wel even bij vermelden welke je het best kan stylen en welke niet:

Eigenlijk zou je het bij die middelste ronde oorbellen nog kunnen proberen, maar ik raad het af, er bestaat een kans dat het een knoeiwerkje wordt.
Bij de oorbellen rechtsbovenaan kan je de kleine knopjes lakken (niet het bloemetje, daarboven nog), maar verder niets.
Rechtsbeneden is een ‘bedeltje’ in de vorm van een ijsje, je kan met een tandenstoker preciezer werken en gaatjes, waar een diamant bijvoorbeeld uit is gevallen, vullen.
Daarnaast zie je een oude, roze ketting, maar eigenlijk geldt mijn tip ook voor oorbellen: begin NIET aan oorbellen waarbij er reliëf zit in de diamantjes bijvoorbeeld, dat gaat er onverzorgd uitzien omdat het niet alles kan dekken. Dat gezegd te hebben, is het overigens ook moeilijk om (plastieken) steentjes te lakken, maar met een tandenstoker kan dat nog wel lukken.

Ik hoop dat jullie dit een handige DIY vonden!

xoxo ♥

6 Responses to DIY: oorbellen restylen

  1. Marie says:

    Echt handig ^^.
    x

  2. Sunshine says:

    handig idee als je je spullen beu bent geworden. Zo krijgen zij een opknapbeurt en heb jij alweer iets “nieuws”. (knipoog) ;)

  3. Ehlany says:

    Leuk, ik heb het zelf een keer gedaan met knopjes. Eerst heb ik ze zwart gelakt en erna een laagje crack nagellak overheen gedaan. Het effect is minder als op je nagels maar wel gaaf!

  4. Heb nog een iets andere versie in die zin dat in de handel ook nagellak te koop is met (en ik noem het maar zo) “olievlek-effect”. Door de beweging en daardoor de andere lichtinval krijg je zonder er ook maar enige moeite voor te doen een heel leuk kleurenspel.

Geef een reactie

