Haul: Forever21

Sorry meiden, dit artikeltje kwam vrij laat, maar ik ben vandaag opgeslorpt geweest door een chick-lit, it’s the truth.

Blij kwam ik terug van een beroemde winkelstraat in België. Je hebt er verschillende grote winkelketens als Mango, Morgan, Zara, Hema, H&M, Berschka, maar ook bevindt er zich een Quick in de helft, lekker handig. Wat belangrijk was voor mij op 25 augustus, was de Forever21 die er recent werd geopend. Voor mijn papa was het wel onhandig dat het een autovrije straat was, maar goed, je had dus een lekker grote parking een paar straten verder.

Ik was natuurlijk slim geweest om eerst wat recensies te gaan lezen over de winkelketen.

De belangrijkste dingen die ik las, en waar ik nieuwsgierig naar was, waren:

  • zwakke kwaliteit
  • lage prijzen

Ik heb natuurlijk wat gekocht, zoals je waarschijnlijk aan de titel al kon afleiden maar hier ga ik gedetailleerder op in omdat ik ‘zwakke’ kwaliteit een zware uitdrukking vond voor een Amerikaanse winkelketen.

Mijn persoonlijke ervaring met de kledingzaak is dat de T-shirts en vestjes van inderdaad minder goede kwaliteit zijn maar als je goed selectief op zoek gaat, vindt je wel iets.
Hemdjes en jassen zagen er goed uit, maar er konden ook wel ini-minifoutjes aan zitten die, weliswaar, weg te werken waren met eventueel een schaar.

De schoenen zijn gewoon.. schoenen.. de sandalen waren niet zo speciaal, allemaal typische prototypes, daarvoor niet bepaald lelijk hoor, maar ze waren allemaal, gewoon. De boots en bottines zagen er goed uit, je had nog wel leuke schoenen voor de herfst.

Ik zag diverse accessoires, van speldjes tot diadeems en haarbanden en van ringen tot kettingen en oorbellen (die overigens niet zoveel varianten hadden tegenover de kettingen).
En nog een tip misschien
: als er diamantjes zijn in de accessoires, moet je goed opletten of alle diamantjes er nog in zitten. (Ik heb niet alles zitten bestuderen hoor, maar ik zocht bepaalde spulletjes van mijn wishlist en moest daarvoor alles gezien hebben ;)
Wat ik super vond, was onder andere dat je kettingen had  die goudkleurig waren of zilverkleurig (alleen die aan zo’n draaiding waren), vond ik persoonlijk erg handig want zilverachtige kleuren staan me helemaal niet!
De speldjes zijn heel mooi, ze zijn te vergelijken met H&Mspeldjes, hip en goedkoop (denk maar aan €1.20! Goedkoper dan H&M zelfs!). Ik heb geen armbanden gekocht, want dat waren er vooral met studs (en die doe ik toch sowieso niet zo vaak aan).. je kan er wel een catchy look mee afmaken :)
Er waren ook van dat soort armbanden die de hele dag door geluid maken als koeienbellen aan je handen (dit is niet bedoeld als belediging, alleen een vergezochte vergelijking) maar daar heb je wel varianten genoeg op.

Over de prijzen valt er te zeggen dat ze lekker goedkoop zijn! (De prijzen op de webshop stemmen overeen met die van in de winkel, met deze informatie kan je de prijzen vergelijken)

Algemeen: De werkers van Forever21 waren zeer vriendelijk. Ik voelde me zelfs een klein beetje in een Abercrombie&Fitch-sfeer, maar dan veel aangenamer en rustiger.
Ondanks het feit dat het een vrouwenkledingzaak is, werken er veel (jonge) mannelijke werkers. Er was er eentje die me hielp met het nemen van een kledingstuk die nogal hooggelegen was. Hoera! Ik haat het klein zijn niet meer! Laat hen me maar zoveel mogelijk helpen! Ik moet wel erbij zeggen: op sommige plaatsen liggen dingen écht wel hoog en moeilijk te bereiken, waar geen vrouw aan kan maar ja.. de werkers kunnen niet overal gaan helpen, hè!

Ik ben blij over mijn primeur en ik heb er geen spijt van. Natuurlijk niet, want ik heb geshopt!

P.S.: Misschien lijkt het alsof ik zeer negatief ben over dit merk, maar dat is het echt niet hoor. Alleen vind ik het een beetje ellendig dat de kwaliteit van de T-shirts van de snelgroeiende Amerikaanse winkelketen niet altijd schitterend is en dat vind ik net zo jammer omdat de winkel ermee volzit.

Hopelijk hebben jullie wat aan deze informatie!!
xx ♥♥

Winter Jacket Mustard

Earrings Flowers Peach/Gold

Set (4 pairs) Socks and Fair Isle Ankle Socks

Bow Hair Clips (Set of 2)

Yellow Cotton Cami and Green Tank

En als je goed oplet zie je sommige items terug in deze foto!

4 Responses to Haul: Forever21

  1. Marie says:

    Wauw, leuke spulletjes! Wel jammer van de kwaliteit, maar het is toch niet al te duur?!
    x

    • Yasemin says:

      Thanks :)
      Nope! Niet duur maar ik ben sneller geneigd iets te kopen dat ik wat langer dan een paar seizoenen in mijn kast kan houden (oké, stiekem reken ik met jaren) :-)
      Maar achja “kwaliteit” is zo relatief vind ik.
      Misschien dat, als je er niet oplet, het nog wel een tijd meegaat, het is maar hoe jij het zelf vindt.
      Het is geen slecht merk maar, het kon misschien een klein beetje beter met de truitjes en T-shirts.

  2. Gossiptimes says:

    lijkt me leukewinkel, wil der wel een x heen als die klaar is in antwerpen!

  3. Dorien says:

    Oh daar wil ik ook heen als ik volgend jaar weer in Brussel zit :D ! Had de laatste keer niet echt veel tijd toen ik er was in Antwerpen maar vind het merk al een tijdje leuk :D !

Geef een reactie

